{{ctrl.notification}}
بلیط هواپیما چارتر با قیمت ارزان و مناسب تنها با چند کلیک

چه کسی دوست ندارد که بلیط هواپیما ، بلیط چارتر ، بلیط قطار ، رزرو هتل ارزان برای سفر خود داشته باشد و در هزینه های سفر خود صرفه جویی کند؟! دانستن زمان مناسب برای رفتن، می تواند به اندازه زمانی که برای خرید صرف می کنید، مهم باشد. بلیط هواپیما چارتر ارزان،

چه کسی دوست ندارد که بلیط هواپیما چارتر ارزان برای سفر خود داشته باشد و در هزینه های سفر خود صرفه جویی کند؟!

دانستن زمان مناسب برای رفتن، می تواند به اندازه زمانی که برای خرید صرف می کنید، مهم باشد. بلیط هواپیما چارتر ارزان،

 

بلیط هواپیما

 

مهمترین مسأله برای همه مسافران، است. چون هیچیک از ما دوست نداریم، با هزینه های سنگین، به سفر برویم. وقتی میتوان با چند ترفند ساده، سفری ارزان را تجربه کرد؛ چه نیازی به صرف هزینه های هنگفت، برای انجام سفر است؟!

حال چگونه باید این بلیط هواپیما چارتر ارزان را تهیه کرد؟

مناسب ترین زمان برای تهیه این بلیط، چه زمانی است؟

از کجا باید این بلیط ارزان را تهیه کرد؟

آیا نیاز به دانستن از اطلاعات خاصی، قبل از انجام این سفرهاست؟

و هزاران پرسش دیگر در این زمینه.

 

بلیط

شرکت های چارتر کننده، بنا به روزها و ساعت های مختلف، و نیز با توجه به پیک های پروازی، ساعات پرتردد، مناسبت های خاص ملی یا سیاسی، برگزاری نمایشگاه ها و فستیوال های مختلف و درج آنها در تقویم خود، اقدام به ارائه بلیط خود با توجه به این مناسبت ها می کنند. معمولاً در هر منطقه ی جفرافیایی، یک زمانی، به عنوان بهترین زمان ممکن برای سفر به آن منطقه است. مطمئناً اگر در این زمان، اقدام به تهیه بلیط و انجام سفر نماییم؛ با قیمت های بالا و بعضاً غیر واقعی در آنها روبرو خواهیم شد. این قیمت ها، این واقعیت را به ما می گوید که فلان زمان، اصلاً زمان مناسبی برای انجام سفرهای ارزان قیمت نخواهد بود و ما را متحمل هزینه های گزاف برای یک سفر چند روزه خواهد کرد. سفری که نه تنها لذت بخش نخواهد بود؛ بلکه تمام مدت سفر، فکرمان را مشغول این امر خواهد کرد که هزینه های سفرم بالاست و ثانیه به ثانیه، این پالس را به ضمیر ناخودآگاهم خواهم فرستاد که اصلاً خوش نمی گذرد.

آیا واقعاً خوش خواهد گذشت، اگر سفر به جایی، هزینه ای دوبرابر هزینه عادی سفر به همان منطقه انجام شود؟!

وقتی می توان در فصل غیرپیک، با هزینه ای بسیار مناسب، به منطقه ی موردنظرمان سفر کرد، چرا باید هزینه های سنگین سفر در زمان های پیک را به جان خرید؟!

 

هواپیما

 

مسئله دیگری که هست؛ اصرار نداشته باشید که بلیط رفت و برگشت خود را از یک ایرلاین تهیه کنید. چون در برخی مواقع، قیمت های برخی ایرلاین در سفرهای دوطرفه، بالاست. اما اگر در ایرلاین های مختلف درصدد جستجوی بلیط های خود باشید؛ مطمئناً بلیط های چارتر ارزانتری نیز خواهید یافت و حتی بلیط های سیستمی با آفر.

مراقب باشید. موقع تهیه بلیط هواپیما چارتر ارزان، برخی ایرلاین ها، هزینه ی اضافی بابت چمدان همراه مسافر، از وی طلب می کنند که این دریافت هزینه، هزینه های پیش بینی نشده ای را به مسافر طلب تحمیل می کند. و قطعاً این هزینه ی اضافی، برنامه ریزی مالی وی را کمی با مشکل روبرو خواهد کرد. پس همیشه فقط به دنبال بلیط ارزان قیمت نباشید.

برخی مواقع، برخی ایرلاین ها، برای ارزان تمام شدن هزینه های بلیط خود، پروازهای خود را به فرودگاه های تازه تاسیس منتقل می کنند که این انتقال، ممکن است در ابتدا، موجب کاهش هزینه های بلیط هوالپیمای مسافر شود. اما چون این فرودگاه، زیرساخت های کمتری نسبت به فرودگاه های اصلی برخوردار است؛ مسافر را دچار مشکلاتی از قبیل سرگردانی، سردرگمی در یافتن آدرس، هزینه های سنگین اجاره خودرو از فرودگاه به محل اقامت خود و بالعکس می کند.

 

چمدون بسته

 

حال ببینیم که چارتر چیست؟

یکی از اصطلاحاتی که هنگام خرید بلیط هواپیما زیاد به آن برمی‌خورید، بلیط چارتر است. امابلیط چارتر چیست؟ برای پاسخ به این سوال ابتدا درباره‌ی مفهوم چارتر توضیح می‌دهیم و بعد می‌رسیم به بلیط چارتر.

چارتر (charter) به طور کلی به معنای دربست کردن است. عبارت «چارتر کردن» فقط برای پرواز کاربرد ندارد، برای هتل یا باقی وسایل نقلیه‌ی مسافرتی مثل قطار و اتوبوس و کشتی و... نیز به‌کار می‌رود. فعلا ما با بلیط چارتردر حمل‌ونقل هوایی سروکار داریم. یعنی هروقت یک نفر یا یک شرکت، تمام یا بخشی از صندلی‌های یک هواپیما یا یک مسیر پروازی را سالیانه یا برای مدت معلومی اجاره کند، می‌گویند آن پرواز را چارتر کرده است. مثلا شما یک کمپانی بسیار بزرگ و پررونق دارید که حدود هفتاد نفر از کارکنان شما باید در طول هفته چندبار، مثلا دوشنبه‌ها وچهارشنبه‌ها به مقاصد معینی سفر کنند، در این شرایط برایتان باصرفه‌تر خواهد بود که پرواز را در روزهای دوشنبه و چهارشنبه از یک شرکت هواپیمایی برای کارکنان‌تان چارتر کنید. به زبان ساده‌تر، چارتر کردن شبیه خریدکردن عمده نسبت به خریدهای خرد است: در خرید عمده شما مبلغ کمتری نسبت به خرید خرد همان کالا می‌‌پردازید، چارتر کردن پرواز هم باعث صرفه‌جویی در هزینه‌های شرکت‌ها می‌شود.

لازم است بدانیم بلیط چارتر چیست؟

بلیط چارتر توسط بعضی از شرکت‌ها و دفاتر خدمات مسافرتی فروخته می‌شود. بعضی از دفاتر خدمات گردشگری (آژانس‌های مسافرتی) سالیانه یا برای مدتی معین، تمام یا بخشی از صندلی‌های بعضی مسیرهای هوایی را از شرکت‌های هواپیمایی اجاره می‌کنند و بلیط این پروازها را به مسافران آن مسیرها می‌فروشند. در این حالت به این آژانس‌ها چارترکننده می‌گویند و به شرکت هواپیمایی (ایرلاینی) که تمام یا بخشی از صندلی‌های پروازش را اجاره می‌دهد، چارترکننده می‌گویند. در این شرایط شما بلیط را مستقیم از هواپیمایی نمی‌خرید، بلکه از آژانس چارترکننده می‌خرید و بهای بلیط چارتر را هم، نه شرکت هواپیمایی، بلکه آژانس چارترکننده تعیین می‌کند. در این شرایط بهای بلیط چارتر در زمان‌های متفاوت و بسته به شرایط چارترکننده، تغییر می‌کند. بعضی از مسیرهای پروازی در مناسبت‌ها و مقاطع زمانی خاص مثلا عید نوروز یا فصل تابستان‌ پرتردد می‌شوند، پس پروازهای چارتر در این مقاطع زمانی برقرار می‌شوند. بعضی از مقاصد گردشگری هم مثل استانبول و دُبی همیشه با استقبال مسافران مواجه‌اند و تقاضا برایشان زیاد است، در این مسیرها پروازهای چارتر به‌صورت سالیانه برقرار می‌شوند. اما نکته‌ی مهمی که درباره‌ی بلیط چارتر باید بدانید این است که فرقی نمی‌کند در کدام مقطع از تقویم گردشگری باشید، تحت هر شرایطی اگر پرواز چارتر خالی بماند، هزینه‌ی خالی بودن پرواز را آژانس چارترکننده متحمل خواهد شد. به همین دلیل هم در شرایط زمانی متفاوت، بهای بلیط چارتر تغییر می‌کند. گاهی اوقات هرچه به زمان پرواز نزدیک‌تر بشویم، بهای بلیط چارتر پایین‌تر می‌آید. بعدا برایتان توضیح خواهیم داد که چگونه یک بلیط چارتر را با بهترین قیمت ممکن بخرید.

 

خرید چارتر

 

برای آگاهی از سایر شرایط مناسب دریافت بلیط های هواپیما، به رسپینا 24 مراجعه کنید.

در رسپینا 24، به شما بهترین قیمت های پروازها را ارائه خواهیم داد.

کافیست رسپینایی شوید.

با رسپینا، روی زمین نمی مانید...

آدرس ما: www.chamedunbaste.net

 

 

date_range پنجشنبه 19 اسفند 1395 remove_red_eye 1619 بازدید favorite_border 0 chat 0
بخش
شماره موبایل
شماره ثابت
کانال تلگرام
پرواز داخلی
090000000001
0500000001
پرواز خارجی
90000000002
0500000002
قطار
90000000003
0500000003
قطار
90000000003
0500000003
اتوبوس
90000000004
0500000004
هتل داخلی
90000000007
0500000007
هتل خارجی
90000000008
0500000008
تور داخلی
90000000005
0500000005
تور خارجی
90000000006
0500000006
بیمه مسافرتی
90000000010
0500000010
ویزا
90000000009
0500000009
ثبت نظر
chat 0