{{ctrl.notification}}
بررسی نحوه ی رزرو آنلاین بلیط هواپیما و سوالات متداول در مورد آن

در بلیط های سیستمی امکان تغییر نام وجود ندارد و در صورت چنین درخواستی باید بلیط قبلی استرداد (لغو) شود و بلیط جدید صادر شود اما در بلیط های چارتر این درخواست طبق قوانین چارتر کننده قابل پیگیری است؛. با وجود این بیشتر چارتر کننده ها نیز پس از صدور بلیط چارتری از تغییر مشخصات و یا واگذاری آن به شخص دیگری موافقت نمی نمایند. در ادامه با رسپینا24، همراه باشین

 

آیا پس از آنکه بلیط هواپیما را خریدم، امکان تغییر مشخصات وجود دارد؟

بسته به انوع بلیط هواپیما این قابلیت متفاوت است. در بلیط های سیستمی امکان تغییر نام وجود ندارد و در صورت چنین درخواستی باید بلیط قبلی استرداد (لغو) شود و بلیط جدید صادر شود اما در بلیط چارتر این درخواست طبق قوانین چارتر کننده قابل پیگیری است؛. با وجود این بیشتر چارتر کننده ها نیز پس از صدور بلیط چارتری از تغییر مشخصات و یا واگذاری آن به شخص دیگری موافقت نمی نمایند.

بلیط هواپیما داخلی

آیا می توانم مشخصات بلیطی را که خریداری کردم، بصورت آنلاین مشاهده کنم؟

بله؛ پس از تکمیل فرایند خرید بر روی گزینه دانلود کلیک کنید و فایل بلیط الکترونیکی خریداری شده را با فرمت PDF دانلود نمایید.همچنین یک نسخه از بلیط هواپیما و یا بلیط های خریداری شده به ایمیل شما ارسال می گردد. با وجود این چنانچه به هر دلیلی نیاز ارسال مجدد بلیط خریداری شده دارید لطفا با پشتیبانی تماس حاصل فرمایید.

 

بعد از آنکه مراحل خرید بلیط را تکمیل کردم؛ چگونه می توانم بلیط موردنظرم را در اختیار داشته باشم؟

علاوه بر امکان دانلود همزمان بلیط ، نسخه‌ی الکترونیکی بلیط بلافاصله به ایمیل‌تان فرستاده می‌شود.

 

تمام مراحل خرید را انجام دادم؛ اما ایمیل تایید خرید و بلیط هواپیما به دست من نرسیده است، باید چه‌ کار کنم؟

اگر پس از تکمیل مراحل خرید، بلیط به ایمیل‌تان فرستاده نشد، لطفاً ابتدا بخش‌های Junk ، Spam یا Promotion ایمیل را چک کنید تا مطمئن شوید که تیکت اشتباهاً وارد این پوشه‌ها نشده باشد. پس از آن می‌توانید با پشتیبانی ما تماس بگیرید تا علت این مشکل را بررسی کنیم و در نهایت بلیط را برایتان مجددا ارسال نماییم. همچنین اگر با نام کاربری اقدام به خرید کرده اید ، می‌توانید آرشیو بلیط‌های خریداری شده را در پنل کاربری مشاهده کرده و بلیط هواپیما را از همان‌جا چاپ کنید. اگر مراحل خرید را بدون مشکل طی کرده باشید، و شماره واچر پرواز را دریافت کرده اید ، رزرو شما با موفقیت انجام شده است و دیگر لازم نیست نگران چیزی باشید.

 

آیا حتماً نیاز است که بلیط چاپ شده را با خود به همراه داشته باشم؟

ارایه‌ی بلیط هواپیما چاپ شده در پروازهای داخلی الزامی نیست. ارایه‌ی مدرک شناسایی معتبر( کارت ملی ) برای دریافت کارت پرواز کافی است، اما توصیه‌ی ما به شما این است که بلیط‌ یا عکس آنرا به همراه داشته باشید و شماره ارجاء (PNR) ارسالی به تلفن همراهتان را تا قبل از گرفتن کارت پرواز پاک نکنید.به همراه داشتن نسخه چاپ شده از بلیط خریداری شده برای کنسل کردن احتمالی پرواز نیاز می باشد.

 

آیا بلیط هواپیمایی که خودم آن را پرینت گرفته ام؛ از نظر ایرلاین، معتبر خواهد بود؟

بله، این بلیط کاملا معتبر است و می‌توانید بی هیچ مشکلی آن‌را به پایانه‌ی مربوطه ارایه کنید.

 

آیا نیاز است که در پروازهای داخلی، همانند خرید بلیط هواپیما خارجی، مدارک شناسایی و احراز هویت به همراه داشته باشم؟

بله؛ ارایه‌ی کارت شناسایی معتبر (شناسنامه، کارت ملی، گواهینامه‌ی رانندگی یا گذرنامه) قبل از سوار شدن به هواپیما در زمان دریافت کارت پرواز و ورود به سالن ترانزیت در پروازهای داخلی ضروری است.

 

برای رزرو و خرید بلیط هواپیمای موردنظرم، به چه چیزهایی نیاز دارم؟

اینترنت ، تکمیل مراحل خرید بلیط در سایت ( وارد کردن نام و نام خانوادگی به زبان لاتین و شماره کارت ملی) داشتن رمز دوم کارت بانکی.

 

شرایط پروازهای خارجی چیست؟

در پروازهای بین المللی گذرنامه (پاسپورت) مسافرین باید حداقل دارای 6 ماه اعتبار باشد و در غیر اینصورت مسئولیت ناشی از عدم توجه به آن بر عهده مسافر خواهد بود. همچنین در پروازهای بین المللی که مسافر اقامت یا ویزای کمتر از 6 ماه در کشور مقصد را دارد باید نسبت به خرید بلیط برگشت نیز اقدام نماید و در صورت عدم رعایت این موضوع کلیه مسئولیت آن از جمله ممانعت در سوار شدن بر عهده مسافر خواهد بود. همچنین مسئولیت دریافت ویزا با توجه به قوانین کشور مقصد بر عهده خریدار بلیط می باشد و "زندگی" در این خصوص تعهدی ندارد.

 

روال و روند لغو، کنسلی، انصراف و استرداد بلیط هواپیما چگونه است؟

برای انصراف از پرواز باید تا قبل از 24 ساعت مانده به پرواز طی تماس با "زندگی" به اطلاع همکاران ما برسانید. قابل توجه است که قوانین کنسلی هر چارتر کننده متفاوت است (در بیشتر مواقع امکان کنسل کردن بلیط چارتر امکان پذیر نمی باشد). پس از درخواست استرداد توسط مسافر، "زندگی" از شما می خواهد اطلاعاتی مثل نام مسافر، شماره بلیط، شماره کارت بانکی و ... به ارسال نمایید. سپس درخواست کنسلی و استرداد هزینه را به چارتر کننده یا شرکت هواپیمایی مربوطه ارسال و آن را پیگیری می نماید و تنها در صورت پذیرش این درخواست از سوی چارتر کننده یا شرکت هواپیمایی، جریمه از قیمت بلیط کسر شده و کل بقیه پول، به حساب مسافر واریز می شود. همچنین در صورتی که تاخیر پرواز کمتر از 2 ساعت باشد، کنسلی پرواز مطابق با جریمه های تعریف شده ایرلاین یا چارتر کننده لحاظ می گردد اما اگر پرواز با تاخیر بیش از 2 ساعت یا نقص فنی دچار شد و در نهایت منجر به انصراف شما از پرواز شد، در مورد پروازهای چارتر ارائه اصل بلیط مهر و تایید شده توسط ایرلاین مستقر در فرودگاه به "به زندگی" ضروری است و در مورد مورد بلیط های سیستمی ارائه تصویر بلیط مهر شده (از طریق ایمیل یا فاکس) کافی است. بدیهی است پس از انجام این امر همکاران ما در بخش پشتیبانی، درخواست انصراف شما را پیگیری می نمایند.

 

No Show یعنی چه ؟

منظور مسافری است که پرواز خود را انجام ندهد. در بلیط های سیستمی اگر مسافر پرواز خود را انجام ندهد با توجه به قوانین ایرلاین بخشی از هزینه خرید بلیط استرداد می گردد ما در بلیط های چارتری، بلیط بطور کامل سوخت خواهد شد و هزینه ای از آن بازگشت داده نخواهد شد. همچنین مسافری که در محدوده 24 ساعت مانده به پرواز بليط خود را باطل نمايد نیز No-  Show محسوب می شود.

 

قیمت بلیط هواپیما برای نوزاد و کودک چگونه است؟

بلیط های چارتری دارای دو نرخ است. قیمت بلیط برای نوزاد (زیر 2 سال) که احتیاج به صندلی ندارد متفاوت است و بالاتر از 2 سال بزرگسال محسوب می شود. بلیط های سیستمی دارای 3 نرخ است. قیمت بلیط برای نوزاد (زیر 2 سال)، کودک (2 تا 12 سال) و بزرگسال (بالای 12 سال) متفاوت است. قابل ذکر است که برای نوزاد صندلی جداگانه اختصاص نمی یابد. هنگام خرید بلیط می توانید نوع چارتر یا سیستمی بودن آن را مشاهده نمایید و بلیط مورد نظر را انتخاب و خریداری نمایید.

 

چند ساعت قبل از پرواز، باید در فرودگاه حضور داشته باشم؟

در پروازهای داخلی باید حداقل 1 ساعت قبل از پرواز هواپیما و در پروازهای خارجی 3 ساعت قبل از پرواز در فرودگاه حاضر باشید و با مراجعه به متصدی کانتر مربوطه و با ارائه بلیط و کارت شناسایی، کارت پرواز خود را دریافت نمایید. قابل ذکر است 40 دقیقه قبل از زمان پرواز، کانتر مربوطه بسته خواهد شد.

 

در فرودگاه های تهران برای سوار شدن به هواپیما به کدام ترمینال باید مراجعه کنم؟

ترمینال 1: کیش ایر، زاگرس ترمینال 2: ایران ایر، ایران ایرتور، آتا، قشم ایر، معراج، نفت، ترمینال 4: ماهان، کاسپین، آسمان، اترک، تابان، سپاهان

کلیه پروازهای خارجی با مبدا تهران از فرودگاه بین المللی امام خمینی انجام می شود.

 

 

date_range سه شنبه 17 اسفند 1395 remove_red_eye 3597 بازدید favorite_border 0 chat 0
بخش
شماره موبایل
شماره ثابت
کانال تلگرام
پرواز داخلی
090000000001
0500000001
پرواز خارجی
90000000002
0500000002
قطار
90000000003
0500000003
قطار
90000000003
0500000003
اتوبوس
90000000004
0500000004
هتل داخلی
90000000007
0500000007
هتل خارجی
90000000008
0500000008
تور داخلی
90000000005
0500000005
تور خارجی
90000000006
0500000006
بیمه مسافرتی
90000000010
0500000010
ویزا
90000000009
0500000009
ثبت نظر
chat 0