{{ctrl.notification}}
پاسخ به سوالاتی راجع به هواپیما که ممکنه تو ذهن هر مسافری باشه

این روزها که صرفه جویی در وقت برای آدمها اهمیت زیادی داره؛ در مقایسه با خرید بلیط قطار و سفرهای زمینی میشه گفت، خرید بلیط هواپیما و سفرهای هوایی بهترین انتخاب برای مسافرها و گردشگرهاست. اگه شما هم از سفر با هواپیما می ترسین و با خرید بلیط هواپیما و پرواز میانه ی خوبی ندارین، ما تو این مطلب به همه ی سوالاتی که ممکنه راجع به هواپیما توی ذهن تون داشته باشین، جواب میدیم. با رسپینا24 همراه باشین.

خرید بلیط هواپیما

شاید یکی از مهمترین مسائلی که می تونه موقع خرید بلیط هواپیما مسافرها رو دو دل کنه؛ نگرانی های بی موردی هست که راجع به خود هواپیما توی ذهن مسافر هاست. به همین دلیل اگه به سوال های توی ذهن تون جواب بدین و نگرانی هاتون رو دور بریزین؛ می تونین تردید تون برای خرید بلیط هواپیما رو کنار بزارین و همزمان با خرید بلیط هواپیما، رزرو هتل تون رو هم انجام بدین و سعی کنین از همه ی لحظات سفرتون حتی مسیر رسیدن به مقصد هم لذت ببرین، ما در ادامه این مطلب از رازهای هواپیما پرده بر می داریم.

سوالاتی راجع به هواپیما که ممکنه تو ذهن هر مسافری باشه:

هواپیما می تونه رعد و برق رو تحمل کنه؟

یکی از سوال هایی که ممکنه خیلی از مسافرها توی ذهنشون داشته باشن اینه که، اگه رعد و برق به هواپیما بزنه ، هواپیما سقوط می کنه؟!! جالبه بدونین که هیچ اتفاق خاصی برای هواپیما نمیفته؛ معمولا دو بار در سال هواپیماها با صاعقه برخورد دارن ولی به خاطر طراحی خاص هواپیما؛ بار الکتریکی رعد و برق رو از خودشون عبور میدن و خوشبختانه هیچ حادثه ای رخ نمیده. 

رعد و برق و هواپیما

کدوم صندلی هواپیما امن تره؟

خیلی از آدما فوبیای پرواز یا همون ترس از پرواز کردن دارن. بدون اینکه در طول پرواز با هواپیما، تجربه ی بدی داشته باشن یا شاهد اتفاق بدی بوده باشن. تو ناخودآگاه مغزشون، از سفرهای هوایی و رفتن به اوج آسمون می ترسن. اگه شما هم جزو این دسته از افراد هستین، و می ترسین خدایی نکرده سقوط کنین، بهتره امن ترین صندلی های هواپیما که تو ناحیه دم هواپیما قرار گرفتن رو انتخاب کنین. این صندلی ها موقع سقوط کمتر آسیب می بینن چون کابین خلبان بیشترین ضربه رو، میگیره و دم هواپیما ضربه ی شدیدی نمی بینه؛ اگه واستون مهمه که صندلی تون کجای هواپیما باشه، می تونین موقع خرید بلیط هواپیما خودتون صندلی تون رو انتخاب کنین.

صندلی هواپیما

پرواز درشب امن تره یا روز؟

در واقع نمیشه گفت انتخاب پرواز در شب امن تره یا روز!؟! ولی اگه از نظر یک خلبان به موضوع نگاه کنیم و بخوایم بگیم که پرواز درشب برای خلبان ها راحت تره یا روز؟! جواب سوال پرواز در شبه. در طول شب و تاریکی هوا؛ میشه از فاصله ی 50 تا 80 مایلی نور هواپیماهای دیگه رو راحت دید. علاوه بر تشخیص هواپیماها، نور باند فرودگاه هم راحت تر دیده میشه و اگه طوفان هم تو مسیر باشه میشه از روی رعد و برق مسیر طوفان رو راحت تر تشخیص داد. ولی در کل برای مسافرها تفاوت چندانی نداره.

بلیط پرواز در شب

چرا موقع فرود چراغ های هواپیما رو خاموش می کنن؟

این اتفاق وقتی میوفته که زمان فرود پروازتون شب باشه. دلیلش هم اینه که نور زیاد چراغ های هواپیما باعث میشه که مسافرها موقع خروج از هواپیما اطرافشون رو خیلی تاریک ببینن و دچار مشکل بشن! به همین دلیل در زمان نزدیک فرود مهمان دارها چراغ های هواپیما رو خاموش می کننو از مسافرها هم می خوان که پوشش پنجره هاشون رو بالا بزنن؛ ااین کار باعث می شه مسافرها بتونن دو طرف هواپیما رو ببینن و اگه شرایط اضطراری برای فرود پیش اومد، بتونن جهت مناسب برای تخلیه هواپیما رو راحت تر تشخیص بدن.

نور هواپیما

اگه یکی از موتورهای هواپیما از کار بیفته، چه اتفاقی برای هواپیما میوفته؟

هواپیما ها دو تا موتور دارن، اگه  مشکلی پیش بیاد و یکی از موتورهای هواپیما از کار بیفته، هواپیما باز هم می تونه به پروازش ادامه بده، چون یکی از موتورها نقش پشتیبان رو داره! در صورتی که یکی از موتورهای هواپیما از کار بیفته؛ مشکلی برای پرواز پیش نمیاد ولی هواپیما باید توی نزدیک ترین فرودگاه فرود بیاد چون دیگه موتور پشتیبان نداره!

هواپیما

چرا با وجود ممنوعیت سیگار، سرویس بهداشتی هواپیما زیر سیگاری داره ؟

همینطور که می دونین هیچ کس اجازه نداره داخل هواپیما سیگار بکشه! ولی اگه شما هم از سرویس بهداشتی هواپیما استفاده کرده باشین؛ احتمالا زیر سیگاری تعبیه شده داخل سرویس رو دیدین و این سوال واستون پیش اومده که چرا با وجود ممنوعیت سیگار، سرویس بهداشتی هواپیما زیر سیگاری داره؟! دلیلش وجود آدمای قانون شکنی هستن که متاسفانه همه جا وجود دارن؛ بعد از سانحه سقوط  هواپیمایی که در سال 1973 به خاطر ته سیگار یک مسافر قانون شکن، که ته سیگارش رو داخل سطل دستمال کاغذی های استفاده شده ی سرویس بهداشتی انداخته بود و باعث مرگ 123 مسافر شد؛ سازنده های هواپیما سرویس بهداشتی هواپیما رو به زیر سیگاری مجهز کردن.

زیر سیگاری هواپیما

دلیل حفره ی ریز روی شیشه هواپیما چیه؟

اگه به شیشه های هواپیما دقت کرده باشین، حتماً متوجه ی حفره ی کوچکی که روی شیشه وجود داره شدین!کار این حفره ها اینه که به تنظیم فشار کابین هواپیما کمک می کنن. پنجره های هواپیما شیشه های سه لایه ای دارن در صورتی که اتفاقی برای هر کدوم از لایه ها بیفته، لایه ی بعدی به عنوان محافظ عمل می کنه و وجود این حفره ها به تنظیم فشار هوا کمک میکنن.

حفر روی شیشه هواپیما

چرا غذاهایی که داخل هواپیما سرو میشن خوشمزه نیستن؟

حتما برای شما هم پیش اومده که موقع سفر های هوایی  و خوردن غذاهای داخل هواپیما متوجه شدین که این غذا ها اصلا خوشمزه نیستن! جالبه بدونین که مزه ی این غذاها اصلا ربطی به مواد غذایی و نوع پخت و پز و آشپزی غذا نداره. طبق تحقیقاتی که در سال 2015 انجام شد، معلوم شد که محیط و هوای داخل هواپیما باعث تغییر طعم و بوی غذا میشه؛ مزه ی شوری غذا رو افزایش میده و باعث میشه شیرینی رو کمتر احساس کنین.

پذیرایی در هواپیما

ماسک های اکسیژن داخل هواپیما به چه دردی می خورن؟

استفاده از ماسک اکسیژن برای مواقع ضروری نیاز به دستور العمل هایی داره که در شروع پرواز مهماندارهای هواپیما راجع بهشون بهتون توضیح میدن. چیزی که مهماندارها راجع به ماسک های اکسیژن به مسافرها نمیگن، اینه که این ماسک ها فقط برای ۱۵ دقیقه اکسیژن دارن. البته این مساله اصلا جای نگرانی نداره و همین 15 دقیقه برای رفع خطر کفایت می کنه!

استفاده از ماسک اکسیژن

زمانی که فشار داخل کابین تغییر پیدا می کنه، ماسک ها اکسیژن بیرون میان و می تونین ازشون استفاده کنین؛ با تغییر فشار هوا؛ ارتفاع هواپیما هم در طی 15 دقیقه پایین میاد و به شرایطی میرسه که مسافرها بتونن راحت نفس بکشن! به همین دلیل تا زمانی که ارتفاع هواپیما کم میشه، مسافرها باید از ماسک اکسیژن استفاده کنن که این تغییر ارتفاع 15 دقیقه زمان میبره و جای هیچ نگرانی ای نیست.

ماسک اکسیژن هواپیما

دلیل رد پای سفید رنگ هواپیما ها چیست؟

ردپای سفید رنگ هواپیما که به "ابر خط" یا "contrails" معروفه، در واقع بخار آبی هست که از موتور هواپیما خارج میشه. وقتی این بخار وارد اتمسفر میشه بعد از سرد شدن، خط های  سفیدی رو پشت سر هواپیما توی آسمون به وجود میاره و به عنوان رد پای هواپیما شناخته میشه!

رد پای هواپیما

سایت رسپینا۲۴ به عنوان یکی از کامل ترین سامانه های خرید بلیط هواپیما در کشور، با ارائه دادن انواع بلیط های چارتری و سیستمی در تمامی مسیرهای پرتردد، دست شما رو در انتخابی ایده آل و مقرون به صرفه، باز میزاره. اینطوری می تونین بلیط سیستمی و یا بلیط چارتر مورد نظر خودتون رو  با قیمت ارزون و مناسب در مسیر دلخواهتون تهیه کنین.

در صورتی که هر گونه سوال در خصوص خرید بلیط هواپیما ،بلیط چارتر ،بلیط قطار  ویا  رزرو هتل  داشتین با همکاران ما از طریق شماره های زیر تماس برقرار کنین:

date_range دوشنبه 13 شهریور 1396 remove_red_eye 1574 بازدید favorite_border 0 chat 0
بخش
شماره موبایل
شماره ثابت
کانال تلگرام
پرواز داخلی
090000000001
0500000001
پرواز خارجی
90000000002
0500000002
قطار
90000000003
0500000003
قطار
90000000003
0500000003
اتوبوس
90000000004
0500000004
هتل داخلی
90000000007
0500000007
هتل خارجی
90000000008
0500000008
تور داخلی
90000000005
0500000005
تور خارجی
90000000006
0500000006
بیمه مسافرتی
90000000010
0500000010
ویزا
90000000009
0500000009
ثبت نظر
chat 0