{{ctrl.notification}}
معرفی زیباترین جاذبه هایی که در سفر به چین نباید از دست بدهیم

چین، یکی از کهن ترین و بزرگترین تمدن های دنیا را دارد. اگر می بینید در سراسر چین، پر است از آثار باستانی و کاخ ها و دیوارهای سنگی کهن، چندان جای تعجب ندارد. بزرگترین و طولانی ترین آثار باستانی چین، دیوار چین است. طول آن حدود 7000 کیلومتر است و بزرگترین پروژه ساخته شده توسط بشر است.بلیط قطار، بلیط چارتر، بلیط هواپیما ، رزرو هتل، در رسپینا24

خرید بلیط هواپیما و سفر به چین، به دلیل جاذبه های طبیعی و بازارهای آن و نیز بدلیل نمایشگاههای خاصش، همواره مورد توجه گردشگران و تاجران بوده است. بیشتر سفرهای انجام شده به مقصد چین، به قصد تجارت و شرکت د نمایشگاههای این کشور بوده است. اما باید گفت که جاذبه های گردشگری طبیعی و دست ساخته ی این کشور، از 5000 سال قبل از میلاد تا به اکنون، خود می تواند بزرگترین  دلیل برای سفر به این کشور بزرگ و باستانی باشد. سفرهای هوایی با ایرلاین مختلف به مقصد شهرهای مختلف، افزایش قابل توجهی داشته است. بدلیل استقبال گردشگران از سفرهای چین، شرکت های هواپیمایی سعی کرده اند همواره بهترین و مدرن ترین هواپیماهای خود را برای  این سفرهاذ درنظر بگیرند و بتوانند ازین طریق علاوه بر تامین رضایت بیشتر مشتریان، در درآمدهای خود، افزایش قابل توجهی داشته باشند. روزانه سفرهای هوایی فراوانی از مبدأ کشورهای مختلف به مقصد چین انجام می گیرد. 

 

چین، یکی از کهن ترین و بزرگترین تمدن های دنیا را دارد. اگر می بینید در سراسر چین، پر است از آثار باستانی و کاخ ها و دیوارهای سنگی کهن، چندان جای تعجب ندارد. بزرگترین و طولانی ترین آثار باستانی چین، دیوار چین است. طول آن حدود 7000 کیلومتر است و بزرگترین پروژه ساخته شده توسط بشر است.

کشور چین پر است از جاذبه های طبیعی و دست ساخته ی بشری و معابد و مجسمه های زیبا که دل هر گردشگری را مجذوب خود می کند. این دست ساخته های بشری، آنچنان جذابیتی برای گردشگران دارند که حتی ارزش آنها نزد گردشگران، اغلب مساوی با جذابیت های طبیعت زیبای آن است.

نخستین تمدن‌های چین در حاشیه ی رودهای یانگ تسه و رود زرد شکل گرفت. یافته‌های مربوط به ۵۰۰۰ سال پیش از میلاد، نشان می‌دهد که انسان‌هایی در دره یانگ تسه ساکن شده و به کشاورزی  پرداخته‌اند. آنها آبادی‌هایی را پدید آوردند و برنج کاری را توسعه دادند، اما در دره رود زرد «خوانگ خه» ارزن کاشته می‌شد، زیرا هوای شمال چین برای کشت برنج بسیار سرد بود. در این منطقه فرهنگی سر بر آورد که آن را به افتخار روستایی از استان خی نن، فرهنگ یانگ شائو نامیده‌اند - زیرا در سال ۱۹۲۱۱ میلادی، بقایای سکونت انسان‌ها در این منطقه به دست آمد. دوران اوج و شکوفایی این فرهنگ بین سالهای ۵۰۰۰ تا ۳۰۰۰۰ پیش از میلاد بود.

در اواسط قرن بیستم، باستان‌شناسان روستای ۶۰۰۰ ساله بانپو را از زیر خاک بیرون آوردند. در این منطقه، پایه‌های تعداد زیادی ساختمان، محل‌های روشن کردن آتش، انبارهای مواد غذایی، ظروف سفالی و چندین گور حاوی اسکلت شناسایی شد. وجود ساختمان عمومی مدوری که خانه‌های مسکونی در اطراف آن قرار داشتند نیز حاکی از آن بود که زندگی گروهی-اجتماعی سازمان یافته‌ای در این منطقه وجود داشته است. طغیان‌های عظیم دو رود یانگ تسه و خوانگ خه، تمدن‌های باستانی چین را از بین برد.

چمدون بسته به عنوان مرجع ترین سایت در زمینه ی ارائه خدمات مسافرتی داخلی و بین المللی، در نظر دارد به چند مورد از جاذبه های عجیب گردشگری چین اشاره داشته باشد تا مخاطبان عزیز، با آنها آشنا شده و بتوانند در سفر به کشور چین، از آنها بازدید داشته باشند.  چین کشوری زیباو دارای جاذبه های گردشگری طبیعی و دست ساخته فراوانی است.

سعی داریم در دو مقاله، به 14 مورد ار جاذبه های گردشگری چین بپردازیم.

در این مقاله، به 8 جاذبه ی شگفت انگیز آن اشاره خواهیم داشت:

1. دریاچه ی بزرگ دره ی جیو ژایگو

این دریاچه زیبا و عجیب، در هر روز از سال، به رنگی خاص دیده می شود. رنگ های آن، توسط ترکیبی از جلبک ها و سنگ های کلسیمی در پایین دریاچه، و همچنین به عنوان بازتابی از چشم انداز اطراف می باشد. پاییز بهترین زمان از سال برای دیدار از دریاچه است، که آن را در رنگین کمانی از رنگ های مختلف نشان می دهد.

 

14 نقطه زیبا و رویایی کشور چین که هرگز جای دیگری ندیده اید

 

2. سرزمین ژانگ یه دانژیا با نام مستعار کوه رنگ دانژیا

این چشم انداز باور نکردنی، به عنوان یک میراث جهانی یونسکو ذکر شده است. در این بخش از صحرای گبی، در اثر تغییر شکل صفحات تاشونده از پوسته اقیانوسی، لایه های سنگ های بستر، در رنگ ها و بافت های مختلف ایجاد شده است. اشکال غیر معمول این صفحات، که شبیه مخروط عجیب و غریب و برج ها، حاصل تکامل یافتن آنها در طول قرن ها قرار گرفتنشان در معرض باد و باران و لایه های رسوبی رنگارنگ است که الگوهای راه راه زیبای منحصر به فرد را راه اندازی کرده است.

 

کشور چین

 

3. مجسمه ی الهه ی گان یین

این تندیس بزرگ، الهه رحمت معبد نان شان نام دارد. این معبد، یکی از هاران معبد موجود در کشور چین است. این مجمسه بزرگ با ارتفاع بیش از 106متر، چهارمین مجسمه ی بلند دنیاست. این مجسمه ی عجیب، دارای 3وجه است. یک وجه آن، به سمت زمین و دو وجه آن، رو به دریای چین است و این چند وجهی بودن، خود یکی از عوامل شگفت انگیز بودن این تندیس زیباست.

 

14 نقطه زیبا و رویایی کشور چین

 

4. سرزمین قرمز دونگ چو آن

این سرزمین زیبا با وسعتی در حدود 124000کیلومترمربع، در 40کیلومتری شهر کونمینگ قرار دارد. آب و هوای نیمه گرمسیری این ناحیه، باعث اکسید آهن موجود در خاک این ناحیه، به اکسید آهن شده است. حاصل این اکسید شدن، به رنگ قرمز تیره درآمدن خاک این ناحیه است.  خاک این ناحیه بدلیل رنگ خاص آن، از دور کاملاً واضح و مشخص است. در این منطقه، بدلیل کشت جو، رنگ سبز، بدلیل کشت گندم، رنگ طلایی، بدلیل رشد گل های سفید براق بنام گل روغنی سفید، به رنگ سفید و آبی آسمان، که آبی است؛ به رنگهای مختلف درآمده که منظره ی بسیار جالب و زیبایی را پدید می آوردمی توان آن را پالتی از رنگ توصیف کرد که تمام منطقه

 

نقاط زیبا  کشور چین

 

5. کلیسای جامع سَنت سوفیا

این کلیسای زیبا با گنبدی به رنگ سبز پوست پیازی و شمشیری طلایی رنگ خود، یکی از بزرگترین کلیساهای چین و جهان است. با 54 متر ارتفاع در گنبد خود، بزرگترین کلیسای ارتدوکس در شرق و جنوب شرق آسیاست. این کلیسا از نظر معماری و ساخت، بسیار شبیه به گکلیساهای شهرر مسکو و کشور روسیه است. این کلیسا توسط روسهایی که در چین  زندگی می کنند، ساخته شده است. این کلیسا، بازمانده ی دوران قبل از انقلاب چین است. در این دوران، بسیاری از کلیساها از بین رفتند و این کلیسا، یکی از چند کلیسای بجای مانده از آن دوران است. این مکلیسا هم اکنون توسط دفتر سازمان ملل متحد، به موزه تبدیل شده است و تحت حمایت این سازمان قرار دارد. این کلیسا، به نوعی جامع ترین محل گردهم آیی مسیحیان ارتدوکس در چین است.

 

نقاط زیبا  کشور چین

 

6. مزارع برنج یوآن یَنگ

چشم انداز ایجاد شده بوسیله ی کشاورزان برای بوجود آوردن مزارع برنج در یکی از تپه های کوتاه این شهر، که کوه آی لا او  نام داشت و هم اکنون اثری از آن نمانده است، طی هزاران سال ایجاد شده است. هم اکنون این مزارع در یک دره که با کوههایی محصور شده است؛ واقع شده است و در نوع خود جالب و بی نظیر است. وسعت این مزارع، بیش از 12500هکتار است. هرگاه که از بالا به این مزارع می نگرید، آن را به شکل مزارع سبزرنگی می بینید که درون آنها پر از آب است. با تصویری از آسمان آبی که بر روی آب ها انعکاس یافته است و منظره ای بسیار زیبا و شگفت انگیز ایجاد کرده است.

 

مزارع برنج یوآن یَنگ

 

7. کوه های شنی که انعکاسی از یک دریاچه دارند.

ان بیابان شنی در امتداد جاده ی معروف ابریشم، و در داخل بیابان گُبی قرار دارد. وسعت این بیابان شنی، 800 کیلومتر مربع است. ارتفاع برخی از این تپه های شنی به 244متر هم می رسد.

هنگامی که در کنار این تپه های شنی می ایستید، می توانید صدای حرکت این شنها را بر روی هم، براحتی بشنوید. شکل های حاصل از این جابجایی شن ها، بسیار جالب و به اشکال متنوع است. گویی در یک دریاچه ایستاده ای که در آن گلهای شنی زیبا روییده است!

 

 کوه های شنی که انعکاسی از یک دریاچه دارند

 

 

8. غارهای یون گانگ

مجموعه غارهای یون گانگ، با فراوانی 52 عدد، در استان شان شی واقع شده است. داخل این غارها، پر است از مجسمه های بودا که در تمام این غارها حجاری شده لاست. تعداد این مجسمه ها به 51000عدد می رسد. این نقوش و مجسمه ها در قرون 5 و 6 قبل از میلاد مسیح بوجد آمده اند. بوجود آمدن آنها را به سلسله ی وِی که این منطقه در اصل جزء سرحدات شمالی آنها بود؛ نسبت داده اند. بلندترین این مجسمه ها 57 متر و کوچکترین آنها، چند سانتی متر است. در بین این مجسمه ها، 5 مجسمه ی زرگ از بودا وجود دارد که در بین سایرین، خود نمایی می کند. هریک از این بوداها، یادگاری از یکی از امپراطوری های معروف کشور چین است. این مجسمه بخوبی حفظ شده اند و پس از 25 قرن، هنوز هم به شکل اولیه ی خود، قابل مشاهده اند.

 

غارهای یون گانگ

چمدون بسته، با تجربه ای چندین ساله و به فراهم آوری زیرساخت های مناسب برای ارائه خدمات گردشگری، آماد ارائه هرگونه خدمات گردشگری، اعم از رزرو بلیط هواپیما داخلی، رزرو بلیط هواپیما چین، رزرو بلیط چارتر سایر پروازهای خارجی، رزرو بلیط قطار، رزرو بلیط اتوبوس، رزرو تور و رزرو هتل، و اخذ ویزای کشورهای مختلف، از طریق سایت خود و نیز راهنمایی کارشناسان زبده ی این شرکت است. 

بلیط قطار، بلیط چارتر، بلیط هواپیما ، رزرو هتل، در چمدون بسته

date_range چهارشنبه 18 اسفند 1395 remove_red_eye 2320 بازدید favorite_border 0 chat 0
بخش
شماره موبایل
شماره ثابت
کانال تلگرام
پرواز داخلی
090000000001
0500000001
پرواز خارجی
90000000002
0500000002
قطار
90000000003
0500000003
قطار
90000000003
0500000003
اتوبوس
90000000004
0500000004
هتل داخلی
90000000007
0500000007
هتل خارجی
90000000008
0500000008
تور داخلی
90000000005
0500000005
تور خارجی
90000000006
0500000006
بیمه مسافرتی
90000000010
0500000010
ویزا
90000000009
0500000009
ثبت نظر
chat 0